Swedladies har hönepyssel.

På tisdags fm har Runtt en aktivitets fm, från början var det en pärlgrupp i Hongqu och en inne i city på fre em. Men nu är tis gruppen omgjord till allmänn aktivit, allt från semel fika till besök på ljusfabrik och nu oxå hönepyssel.
Det var två brudar som frågade om inte jag hade något bra påsk pyssel att bridraga med och som de flesta vid detta laget redan vet så har jag kommit in i något sorts "höne stimm". Hönor på längden, tvären och höjden.
Så därför var aktivites fm hos oss i tis fm (Mikael var ju inte hemma, som vanligt och tur var nog det.)
Det dök upp fem glada tjejer och vi hade det super trevligt.
Vi gjorde hönor, dracka kaffe och åt goda muffins (tack vare mamma A som mailat över reseptet) och naturligtvis så PRATADES det en massa oxå (kan inte fatta det?)
När fyra av tjejerna pysslat färdigt och gett sig av var det bara jag och Annelie kvar, vi åtgärdade hungern genom ett lätt sätt: vi gick ner till "matgatan" och köpte med oss några dumplings hem. Sen var vi mätta och goa och Annelie kunde förklara för mig hur jag skulle rita, sy och klippa ut en cool groda. Så vem vet, nu kankse höne skapa perioden är över och grod perioden tagit över? Vem vet?
Grodan är långt ifrån färdig och så lär det bli ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag fick i uppdrag att fota mina grodor jag har hemma, antar att det är till detta :)

/Rebecca

2009-04-04 @ 13:54:55
URL: http://rebeccahultqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0