Påskafton.

Mikael fick både påsk paket och påsk ägg, så innan vi gick till gymmet låg vi i sägen och knaprade på madelägg.
Sen gick jag & Mikael till gymmet, stilla samvetet och svettas lite. När vi öppnade lg.s dörren så slog en underbar doft imot oss, I-L hade stekt köttbullar och gjort jansson, tala om lyx!
Att det blev jansson var tack vare Kate, hon är ju mer ruttinerad på vad man ska ta med hemmifrån så hon hade en anjovisburk att låna ut (så nu får jag inte glömma att köpa några när jag är hemma så jag kan betala tillbaka).
Så det blev påsk brunch på en solig balkong på 30 våningen, kanske inte riktigt rätt påsk kännsla men vi gjorde så gott det gick och lyckades ganska bra iaf.
Efter en stunds latande i solen så tog vi oss iväg för att beställde vi en resa till Beijing till I-L & B. De trodde att det skulle gå på 15 min, vi sa att det kommer inte att ske. Jojo men sa I-L det är ju bara till att beställa, men det hela tog ca 1.5 timme.
Jag hade nog föredragit att hoppa över att åka till tygmarknaden för att vara redo när våra vin gäster skulle komma, men det blev en snabbis dit ut. Inte passade allt, det var jätte mycket folk i just de båsen vi skulle in till men efter en stunds provande och irrande så var vi färdiga. Lite saker fick vi med oss hem och det andra ska de komma hem med under dagen.
Vingästerna bestående av Reneé & Urban väntade på oss när vi kom hem, men vi hann både byta kläder, få i oss lite god vätska i kroppen innan det bar iväg till Grape.
Grape är en kinesresturang med god mat för vettig penning, jag blev alldelse för mätt så igentligen borde man inte äta på flera dagar. Tur att vi tog oss en promenad hem i det sköna vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0