Kallt?

I torsdags så var det som vanligt + 32 grader varmt och svetten rann på kroppen, hoppas ingen luktade på en för då hade nog den personen svimmat.
Men i fredags var det mulet och kallt, satt på balkongen och nästan frös. Tittade på termometen och den visade +24  grader och det är inte kallt, men det blåste ganka bra så det var nog det som gjorde att man upplevde det hela som kallt.
Efter pärlgruppen i fredags em tog jag följe med Reneé till Times squre där jag köpte en kjol jag tittat ut (lika bra att köpa den innan rätt st och färg är slut) då sa jag till henne:
-Det är ju kallt.
-Du är ju hopplös! Låter som kineserna, det är ju kallt, nu får du ge dig!
Men efter en stund ute i blåsten höll hon faktiskt med.
Tog mig en promenad hem, tar ca 50 min att traska hem, sen var jag och Kate på massage och åt pizza tillsammans. Lite rödvin slank oxå ner. Hennes kära sambo satt på ett plan på väg hit ner efter att ha varit på jobb i Finland och Mikael är fortfarande kvar i Changzhou. Så två ensama själar tillbringade lite tid tillsammans.
Det är ledighet på ons, tor och fre här nästa veckan, nationaldags firande. Vet inte vilken av dagarna som är nationaldagen. Så då jobbar många lör och sön för att kunna vara lediga mån och tis, därför är Mikael i Changzhou i helgen.
Idag är det +25 grader och solen visar sig så lite bättre är det än i går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0