Ikebanaba kurs

Freda morgon, ut med taxi för att möta upp hos René. Sen åkte vi till Ikebaban kursen tillsammans med hennes chauför, smidigt.
Vi var sex st tjejer som skulle försöka lära oss något om blommor i den Japanska stilen. Kursledaren har en master examen i detta ämne så hon kan nog endel. Tyvärr så kan hon bara jätte lite engelska så hon prata japanska så har hon enn tolk som är så där kunnig på engelska så man missar nog endel.
Hon visade och så fick vi göra, sen gick hon runt till var och en av oss. Tittade, rättade till och berättade.
Jag var jättenöjd med mitt, men det var nog inte hon för hon ändrade på en massa.
De höga stråna är himlen, en blomma är jorden, en i mitten är människan som ska binda samman himlen och jorden. Därimellan ska man "pynta" med andra blommor så man tycker det blir fint. Det gjorde jag, men antagligen placerade jag med inte riktigt efter den japanska filosofin. Men men, det var ändå bara att montera ner dem där och försöka få ihop något liknande hemma och då såg hon ju inte vad resultatet blev.
Men lite kul var det allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0