Ewa & Bittan på väg hem.

Upp kl 04.30, det är ju en underbar tid på dygnet, eller kanske inte.
Till flygplatsen kom vi med hjälp av en taxi, i tid var vi oxå och tur var väl det. Det var en tjej som höll på att checka in när vi ställde oss i kön, en herre framför oss och sen var det damernas tur. Detta tog ca 30 min, tala om blixten. Inte gjorde det oss något men för alla de som kom efter oss i kön, undra hur lång tid det tog för de?
Tjejen som höll p tt checka in när vi kom fick ingen biljett, undra hur det gick för henne? Damerna hade blivit lovade att deras nya biljetter skulle ligga redo när de checkade in och det gjord de. Men varför inte bagaget kunde checkas in hela vägen till G-borg, det fattade jag inte. Tjejen bakom disken var sämre på eng än mig så hon bara skakade på huvudet, pustade och så fick vi inget mer svar även att jag försökte mer än en gång.
Bara de kommer hem så får väl bagaget komma i efterhand om det skulle strula till sig i Amsterdam, de har en stund på sig där men man vet aldrig hur lång tid saker och ting tar.
Nu är de förhoppningsvis på väg till Corea för ett litet stopp på fyra timmar innan de kan fortsätta till Amsterdam och vidare till G-borg.
Vi vet ännu inte varför de fick nya flyg, men förhoppningsvis så får vi reda på det. Lite nyfiken är man ju allt på varför.
När vi sagt hej då, en sorglig historia och de passerat igenom säkerhetskontrollen tog jag en taxi hem. Orkade inte krångla med maglew och tunnelbana trött som jag var. Somnade i framsätet på taxin, ett under med tanke på hur obekväma de är.
Det kommer nog bli väldigt tyst och ensamt nu när de åkt hem, vi har haft så trevlig och kul tillsammans. Hoppas vi syns till jul och att ni är nöjda med resan och allt det ni har med er hem. 

Kommentarer
Postat av: Frida o Klara

Hej! Nu kan man tror julen är här......... här är det snö på marken, ca 3cm, jag har tagit fram kälken till lillan. Håkan ska förbereda för utryckning inatt med snöplogen. Ha det bra!!! Nu ska vi mysa till det med glögg och pepparkakor!!! Nu längtar jag till advent. kramkram

2008-10-30 @ 18:26:28
Postat av: Britt-Marie

HEJ!Det är klart vi är nöjda, med så trevligt värdpar, vad kan man mer begära. Vi tackar så mycket för denna tid o så ses vi till jul! Kram

2008-10-31 @ 12:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0