Älgjakt

Nu jagar de älg där hemma och här sitter jag i varmen.
Det känns allt lite konstigt att inte vara hemma och vara med. Pappa hade tagit sig tid och skivit ett långt mail om allt angående jakten. Vart de varit, vad som hänt osv. Han hade haft ko & kalv framför sig på ståndskall i närmare 45 min, tala om spänning. Tyvärr har inte jag haft något liknande någon gång. Men när jag är lika gammal som han så kankse jag har varit med om lite av varje oxå.
Läser mailen hemmifrån där det står om höst, är det höst har man en massa kläder på sig och löven tillar av. Funderade lite igår morse när jag gick till tunnelbanan för att ta mig ut till flygplatsen och möta Ewa & Bittan. Att här börja löven gulna, bli bruna i kanterna och trilla av, då är det höst här oxå. Fast man går i kjol och kortarmad tröja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0