Cashmere

Som sagt, det finns marknader för allt i den här staden.
Efter att ha beställt klänningen tog jag tunnelbanan till Ikea och mötte Ingrid och hennes två döttrar, Lisa & Stina. Vi åt god kines lunch. När vi fyra vita om in på resturangen vänder sig alla om och tittade, men det är något man börja vänja sig vid nu. De hade en bra meny, den bestod av bilder, då är det bara att titta och peka. Värre är det när menyn bara består av text, det blir lite svårtolkat då.
Mätta och goda åkte vi till cashmere marknaden, där fanns en massa tröjor o alla dess olika modeller och färger. Vissa var som Ingrid sa: Gräsliga. Men andra var riktigt snygga. Jag visste hur dan jag ville och vilken färg, modellen fanns men ingen brun så plånboken förblev stängd.
Ingrid därimot köpte sig ett snyggt sett, en kortarmad tröja och kofta i samma färg.
Nu vet jag var den ligger så när andan faller på så kan jag ta mig dit på egen hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0