Mikael åter i Kina

I måndags morgon körde jag ner Mikael till V-mo så han kom till jobbet. På e.m ringde han och frågade om jag hade några åsikter på när han skulle åka till Lettland på tjänsterresa. Ja för på tisdags kvällen skulle jag bort så det passade ju bra om han oxå var borta då. Han bokade Lettlands biljett men klockan halv sex på måndags kvällen ringde concernchefen och var i upplösnings tillstånd för det producerades inte så mycket som var meningen i Kina. De har dragit i gång ett nytt projekt och ska ha en kraftig upprampning de närmaste veckorna, men sedan han lämnade fabriken så står det kvar på samma nivå.
Så tisdags morogn blev det till att omboka Lettlands resan och boka flyg till Kina. 15.30 gick tåget från Alvesta till Köpenhamn och så lyfte han vid 19-tiden. Där försvann alla roliga och efterlängtade middagar, fika, och babys tittande i ett nafs. Så jag får klara av det på egenhand, det går väl, men det var ju inte det som vi tänkt oss. Jaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0