Åter i Kina

Då är man åter i Kina bland alla kineser.
Jag hade intalat mig själv för länge sedan att jag skulle ta mig in till stan på egen hand när jag väl nådde Shanghai denna gång. Men Mikael lovade att möta mig, skönt! Han har bara jobbat 16 dagar i sträck, mellan 10 till 15 timmar om dagen så han kunde gott ta en fredag ledigt och möta mig, men när jag och mamma satt och åt frukost ringde han och sa att han blivit tungen att flyga till södra Kina på möte. Jaha, det hade varit bättre att han inte sagt att han skulle möta mig, då hade man varit inställd på det. Men men..........
Lämnade Siggebo 09.30, hämtade brev till Mikael hos hans föräldrar, lämnade "pansavagnen" (min kära volvo 740) hos Jenny J, handlade hemlisar både i Gislaved och i Borås.
Incheckningen gick fint, hon muttrade lite om att inte ett gram mer på hemvägen, nej då svarade jag. Hon tittade konstigt på mig, det är väl inte så många som reser med 22.5 kg på dit vägen. Men ska man ha med sig kaffe, bakpulver, cocosflingor, vaniljsocker och dyligt så väger det, attans, jag glömde köpa buljongtärningar-visst det finns, men man får betala tre ggr så mycket som hemma för det.
Mamma bjöd på lunch på Landvetter, en öl blev det oxå- satt fint.
En tråkig väntan på 3.5 timme i Frankfurt i min ensamhet.
Väl på planet höll hjärtat på att stanna, vad är min skinn kavaj och skafs? Guuuuu................ Tänkte så hjärnan knakade, jo den måste blivit kvar på lunchstället, vad ska jag göra? Just då ingenting, jag satt i planet mellan Frankfurt och Shanghai och därifrån kan man inte ringa mamma och be om hjälp.
Så det var bara att försöka slapna av och hoppas på det bästa, att någon vänlig själ har tagit hand om den så man kan hämta den någon gång i framtiden.
Väl framme i Shanghai  slog varmen mot en, guu vad varmt! Bootsen åkte illa kvickt av och ner i resväskan och på med ett par sandaler, fötterna hade svält till feta prinskorvar så det var svårt att trycka ner de bland alla sandalremmar, det spände fint om fossingarna. Maglew, tunnelbana och en varm promenad med två väskor blev det innan man nådde en sval lägenhet.
I repan skulle vår bilnykel finnas så jag kunde hämta pengar och min kina mobil i bilen, men i repan fanns ingen nyckel och i garaget fanns ingen bil. Internett hade krachat så det var bara att ringa Mikael på svensk mobilen och fatta sig kort. Då han fick reda på att bilen inte skulle dyka upp i garaget förrens kvällen, jaha där stod jag utan mobil och pengar.
Ringde mamma i förtvivlan om skinnjackan, duschade och chansade på att pärl brudarna var hos Inger, och där satt de på rad. Jag kom lagom till kaffet, satt fint!
Rene vad snäll och lånade mig Y 200 så jag kunde handla lite mat så kylskåpet slapp stå tomt längre. Väl tillbaka var det bara att ta i tur med uppackningen och när jag väl var färdig med det så funkade internett - Tack för det!
Bilen stod i garaget, så nu har jag både pengar och mobil!
Mikael är på väg hem, sitter uppe i det blå och flaxa för fullt för att nå Shanghai runt 22.30,därefter har han en taxi resa på ca 1 timme innan han är hemma och jag ÄNTLIGEN få pussa på honom!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ge mikael en kram från oss också , han har ju snart födelsedag, Grattis från oss i Siggebo!!

2008-05-23 @ 23:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0