Sprätthönsens lokalavdelning har haft tre dagars möte

Sprätthönsens lokalavdelning har haft ett tre dagars möte i Hangzhou.
Punkt 1: Sy en vinst till sprätthönsens årliga utställning i sommar.
Punkt 2: Ett av ledamoten skulle visa det andra ledamotet runt i Hangzhou.
Punkt 3: Ha KUL!
Punkt 4: Prata MYCKET!
Punkt 5: Utbyta tips och råd.
Punkt 6: Inspirations tillfälle.

Protokoll:
Alla punkter är avklarade! Punkt 4 fick mest tid! Konstigt :)

Vi har haft tre toppen dagar! Solen sken, en dag var det blåsigt och kallt men det kompenserades med att dagen efter var det ca 25 grader i solen. Den dagen var huvudmålet att spana in en magnolia park som kostade 4 Yuan i inträde, otroliga priser. Tyvärr var det inte riktigt rätt tidpunkt, den vita magnolian var överblommad, den stora (som jag inte mins namnet på) blommade ännu inte. Rosorna hade oxå sett sina glans dagar för denna gång. De få människorna som befanns sig i parken satt i skuggan, vi var bara tvungna att ta en paus i solen. Vi flyttade ut två stolar från skuggan och lapade sol, de andra parkbesökarna tittade undradande på oss.
Solskyddet, paraplyet, har redan kommit fram. Vi vill bli bruna och de vill inte för allt i välden få sol på sig, underligt.
Jerry och Anneli har köpt cyklar och susar nu fram i Hangzhou, jag fick äran att låna Jerrys röda racer. Det var så himla roligt att åter cykla! Kännde mig som en liten unge med ny pumpad cykel på våren.
Har funderat på om man skulle våga sig på att cykla inne i Shanghai där vi bor, men änsålänge blir det nog ett, nej det vågar man inte.
Vi fick inte så mycket sytt förutom vinsten till utställningen, men jag fick en hel massa tips och ideer av en kunnig Annelie. Om jag ska hinna tillverka alla mina tokiga idder så få jag nog isolera mig i lägenheten framför symaskinen, men det är väl nästan det bästa, när man har en massa ideér. För bilden i huvudet är oftast bättre än vad produkten blir, iaf i mitt fall.
Vi besökte även en skomarknad, antagligen är lackskor inne just nu, men jag avstod. Tänk ett par lackskor med stilletklackar i 30 graders varme när man ska iväg och handla mat, det låter verkligen inbjudande. Men ett par raffiga sandaler blev det, bruna är de.
Besökte en av deras tygmarkander, inte alls som den jag har varit på här i Shanghai. Men den var väldigt charmig på sitt sätt, här kunde man göra fynd och hitta speciella saker om man gav sig tid att leta.

Tack för allt, Annelie och Jerry!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0