Händiga Mikael

I lördags e.m. shoppade Mikael en ny dataväska, det var behövligt! Den gamla var för liten, den såg ut som en spärrbalong när han lastat den full. Han använde dataväskan både som dataväska och handväska. Där fanns allt möjligt i den, ipren, pennor, pass, plånbok, papper, dokument, laddnings sladdar, gps.................
Den nya väska var i skinn,super fin.
Söndag f.m innan vi skulle ge oss ut skulle han flytta in i sin nya dataväska. Jag tyckte nog att han kunde gjort det på e.m. men nu skulle det ske. Halva sovrumsgolvet var fyllt av saker som skulle byta väska, allt hade fått en ny plats, så var det där att känna efter i den gamla väskan om det låg något kvar i något hörn. Så hörde jag ett stön och när jag vände mig om satt Mikael på huk med en grov ståltråd genom fingret. In genom ena hållet och ut geom andra hade den gått. Det gjorde ont i mig oxå. Det vår ett varuprov, någon telekom detalj som skall börja produseras inom kort.
Jag sa, dra ut den. Men sen tänkte vi gått ner till vaktmästaren så han kunde klippt av den så inte den hade varit så lång att dra ut. Men innan vi kom så långt, satte sig Mikael ner vid matbordet och drog ut den. Han såg lite blek ut om nosen, där han satt med absolut vodka på en bomulstuss lindat runt fingret. Det blödde knappt något, men under dagen blev fingertoppen lite blå. Inte konstigt, det var nog mer än ett blodkärl som for illa av den behandlingen.
Tur att vi tog stelkramp spruta innan vi for, men det ser ut som att det inte ska behövas något sjukhusbesök efter denna ståltråds isident.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0