Vatten repraton

Igår kväll så ringde de från repan och sa att imorgon på morgonen så ska de komma upp till vår lägenhet och fixa något med vattnet på toan. Jaha, vad ska de göra då, frågade jag? Tro ni jag fick något svar? Vattnet på taoan. Humm jaja, jag brydde mig inte, så idag vid nio tiden kom det in en tjej och tjattlade på, jag fattade ju som sagt inte ett ord. Hon sa något på sin comradio och så ringde det på telefonen. Det var från repan och han sa: vattnet på toan. Jag frågade igen vad de skulle göra. Ja, fick jag till svar. Vad jag än frågade så sa han, ja. Så jag sa bara jaja.
Jag satte mig vid skrivbordet och fortsatte med mina pärlor då det lät som de skulle riva stället, nyfiken som jag är så kikade jag in på gästtoan. Där låg mannen på knä och knackade sönder kakelplattorna under handfatet. Det är ju bra att de bygger in saker och ting så det ser snyggt ut, men borde man inte göra någon liten osynlig lucka eller något liknande så man slipper knacka sönder kakelplttorna på varje våning när något är fel med vattenledningarna?  Jag tog ett kort och sedan fortsatte jag med mina pärlor. Sen kom vinkelslipen fram och nu gick de. Änså länge har vi vatten och golvet ser ut som ......
Alltid när det kommer en fixa kille så har han med en tjej, förr trodde jag att de var en städare de hade med sig. Men idag så stod hon bara och tittade, lyssnade på comradion när de tjattlade på. Hon tyckte säker att jag är mycket konstig människa som gjorde kaffe och macka när klockan visade 10.
Hoppas allt är ok när jag kommer hem från tygmarknaden, ska dit och fixa lite saker åt nära och kära.
I e.m. kommer han med stort H  hem, lyxigt att få pussas på en onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0