Klippning

Tänkte att det var lika bra att klippa sig innan man åker hem, och så går ju tiden lite fortare när man gör något oxå.
Förra gången jag klippte mig kostade det Y80, när Mikael klippte sig och fick massage och allt vad det nu var på två timmar kosade det Y60. Jag klev glad i hågen in till frisören, visade med handen att jag ville klippa mig.
Först tvättade de håret och då fick man oxå lite huvud massage. Så var det då dax för klippningen. Förra gången och förra mannen hade väldiga problem med att hålla koll på både sax, kamm och hår. Han kammade, kammade, kammade och klippte några strån. Det tog evigheter och resultatet var inte revultionerande. Men killen idag, där var det skillnad. Han hade en hel portfölj med olika saxar i olika fodral. Det var inte första gången han klippte en långhårig människa, han jonglerade kammen och saxen som han vore jonglör. Resulatet blev bra!
Då till betalningen, de sa Y20. Jag tvekade att jag uppfattade rätt, så jag bad dem skriva ner det. Jo det var rätt, Y20. Jag blev så glad över priset och resulatet så jag gav frisören en tia i handen efter betalningen. Vet inte om han fattade att jag var nöjd, men man kan ju hoppas på det?! Jag gjorde tummen upp och det bruka de fatta, ett gångbart tecken världen över.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag passade också på att göra en klippning innan hemresan. Dessvärre tunnade min frisör håret, så nu ser det ut som svinto. Hår med självfall lever sitt eget lilla liv, ännu mer efter den klippningen. Efter snart 2 veckor i detta kalla, regniga o blåsiga Sverige hoppas jag att det vänder när ni kommer. Fleccetröja är inte kul o ha

2008-06-25 @ 18:36:16
Postat av: Robban

Har åxå varit och klippt mig idag inför nästa vecka.... Kostade bara 295:- för en herrklippning, ca 15x så dyrt bara.

2008-06-25 @ 23:23:07
Postat av: Klara

Hej!!! Jag längtar tills på Måndag när vi ses!! Imorgon ska mamma, mormor,farmor och farfar var i huset och måla så jag ska oxå följa med! Idag blev mitt rum tapetsert! Jag kommer nu trivas bra! Jag har även vart på bb och tittat på min tjej kusin som föddes igår! :) Kramar Klara

2008-06-26 @ 23:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0