Flyttat ur lägenheten

Vad skulle man göra utan sina nära och kära när man ska flytta? Jaa antagligen skulle det vara ännu jobbigare än vad det redan var.
Började i Siggebo i det gamla flickrummet med att tapsera, naturligtvis var det mamma Astrid som förde komandot och jag försökte asistera. Det blev toppen bra! Med nya tapeter kunde jag börja köra lite grejor som jag visste att jag skulle förvara där.
Sön e.m. den 13 hade jag födelsekalas fika, och efter det kom stora stöten. Det var packning och ut rensning på hög nivå. Vi har nu bidragit med att klä öst eruropas befolkning, det blev mer än en sopsäck med kläder.
Ett STORT tack till Kalle T som bidrog med plast backar till flytten! Jag hade inte lust att lägga alla våra saker i wellpapp katonger som ska stå i två år. Så det blev toppen med dessa backar!
Som tur var kom mamma och hjälpte till att packa medans jag bar lådor, stuvade, rensadeoch körde lådor. 
Har burit vart enda låda själv, lätta som tunga. Har inte behöft besöka gymmet den senaste veckan! Men att bära möbler gick ju inte själv. Men med hjälp av pappa, storebror, Mikaels bröder och föräldrar gick det på ett par timmar. Så när det blivit ons kväll den 16 jan sov jag i min säng i Siggebo. Att det var kartonger i hela hallen och i fin rummet gjorde inget just då, allt var iaf flyttat. Att det tog två dagar att gå igenom katonger, försöka hitta plats åt allt i rummet var en annan femma. Jag som tyckte att jag packat väl, märkt upp alla kartonger super väl och ändå blev det endel kartonger som blev blandad kompott på. Nu är allt klart iaf!
 Svärföräldrarna gjorde en jätte insats med att städa hela lgh, det var kliniskt rent efteråt! Tack!
Nu består det "bara" att räkna ut vad man ska ta med sig, helst ska det inte väga orimligt mycket, men det vet man ju aldrig förrens efteråt.

Tack till alla som hjälpt mig medans Mikael knegat på i Kina.


Kommentarer
Postat av: Astrid

Nu när flytten är klar så kanske det ges tid till att städa ut julen?!

2008-01-23 @ 21:58:14
Postat av: Annie

Huum, undra hur det blir när man inte har dig att kivas med?

2008-01-23 @ 22:02:28
Postat av: Eva-Maria

Bara testar att svara lite! Ha det bra i Kina!

2008-01-27 @ 10:08:36
Postat av: frida

Hur har ni det i Kina? Gick resan ner bra??? Kram

2008-01-27 @ 16:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0