Blomster & djurmarknad

Med taxi tog vi oss till en marknad som jag sett från en tidigare taxi resa. Vi fick stopp på taxin med ett av de få kinesiska orden jag kan. "Tinn" = stopp.
Väl där så var det mer djur än blommor till min stora besvikelse men jag hittade en färdigplanterad kruka med den stora gröna växten i.
Jag prutade, hade ett hum på vad det skulle kosta, att förklara på knagglig engelska med en tjej som enbart kunde kinesiska var inte det lättaste. Men i efterhand är jag nöjd!
Att först pruta, sedan fråga om man kan få det hemkört, beskriva vart man bor och att de kan lämna det i receptionen om vi inte var hemma. Men hjälp av papper och penna, teckenspråk, en massa nickningar och ett nej med handen. Att få något hemkört låtsas man att man kör motorcykel med händerna och brummar lite med munnen så fixade man det oxå.
Efter en stund hittade jag orkideerna, de var planterade i en kruka som inte jag skulle köpt! Men det gick att lösa med lite teckenspråk. Så skulle man samordna transporten, och tänka sig, det funkade det oxå! Två timmar efter beställningen ringde receptionen och sa att blommorna stod i repan. Leveransen genomfördes med cykel! Vattningsråd lyckades jag oxå skaffa mig genom en snäll receptionist som tolkade.
Jag är stolt som en tupp över mina nya blommor som förgyller lägenheten nu!
Det var en annorlunda upplevelse att se alla djuren i de små burarna, fiskar döda som levande i samma balja, söta hundar, kattungar i burar. En stor avdelning med fåglar som väsnades något så oerhört. Trångt och inte helt nystädat.

Kommentarer
Postat av: MAMMA

DET VAR TUR ATT HAN DEN DÄR VAKNADE SÅ NI KOM UT PÅ LITE SHOPPING I DAG OCKSÅ.KRAMIZZZZZZZZZZ.MAMMA

2008-02-19 @ 17:05:01
Postat av: Johan

Nu har även jag hittat i här. Ni verkar ha det bra som jag kan förstå av några rader jag läste.. ha det bra/ johan

2008-02-19 @ 21:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0