OS sändningar

Igår kväll så var det ju höjdhoppsfinal, man behöver ju inte vara idrotts nörd för att tycka det är lite kul att titta på. Men det tycker visst inte kineserna! Jag sappade mig igenom 37 kanaler och inte en enda av dem sände höjdhopp, det är ju skandal! Tur att radiosporten finns!
På svt.sport.s hemsidasida står det: titta när du vill och vart du vill. (Titta när du vill, men bara inom swe gränser. Det hade varit ärligt skrivet!) För inte går det att titta på "vart du vill". Inte om man lyckas komma åt en svensk ip adress. Falsk marknadsföring!
Inte sände dem damernas längdkval, damernas häck final, ridsportens küre, Wismans kval. De sänder inget vettigt!
Men kanalerna är ändå fulla av os, de sänder tennis, tygnlyftning, gymnastik (det är ganska kul att titta på, men inte fem dagar i rad), pingis, badminton, basket och beatch wollyboll.
Stefan W var lite kraslig i lördags så han låg i tv soffan och glodde, han är intreserad och kunnig inom tennis, så han la marker till att de sände samma tennismatch tre ggr, visst det var en kinesiska som vann. Men varför i hela friden sände de samma match tre ggr när det är så mycket sport på gång?
Inte för att jag bruka sluka all sport i normala fall men nu är det ju OS och då kan man ju faktiskt bli lite intreserad. Nu när man väl har tid att titta och lever i samma tidszon (så man slipper stiga upp mitt i natten för att glo) och så sänder de inget som man vill se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0