Internett funkade inte

Att man skulle bli lite smått galen när internett inte fungerade fattade jag inte förrens igår då det hände. Lyssnade på radio och kollade andra sidor i går på dagen och allt var som vanligt. Så var jag ute i varmen en runda på e.m. och gjorde en hård investering i linsvätska och lite grönsaker.
När jag kom hem hade jag tänkt få lite radio att lyssna på men inte, internett var helt dött. Det hjälper nog om man stänger av både dator och raotern, men inte hjälpte det. Det var fortfarande sendött. Internett exprten här i huset hade gått hem för dagen och skulle komma idag vid 09.00. Jag som skulle lyssna på radiosproten när Kallur skulle springa, va ganska irriterad på allt.
När jag väl gick runt här nu på morgonen i tystnaden så kunde jag ju lika järna testa ifall internett hade hoppat igång (under kan ju ske) och sim salabim. Det funkade! Guu vad skönt! 
Hade detta varit hemma i svedala så hade jag knappt brytt mig, men här! Här är ju internett kontakten med omvärlden och radion går ju genom det oxå. Att lyssna på kinesiska tv kanaler en hel dag är ingen hit. Men som tur var så hade jag fått en cd-skiva av Robban & Jenny när jag fyllde år "svenska hits från 90-talet" det förgyllde min tillvaro igår kväll där jag satt framför symaskinen.
Mikael är på möte i Beijing och kommer hem i natt. Det var tydligen inte helt lätt att få tag i taxi igår kväll för dem. Det var ju lite mer folk än bara de ute igår kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0