Elektronik proffsen

Trodde jag bodde med en tekniker men nu börja jag nästan undra.
Mikael och Stefan.W har likadana mobiler, htc heter den och är svart och cool. Men de behövde ett extra batteri, en extra laddare för att ha i sina lägenheter i Changzhou och mobil laddare.
Den kinesiska vertionen va denna mobil heter dubod, så vi köpte tillbehör i lördags. Det var tillbehör för en summa som jag hade fått en helt ny mobil för. Men när vi kom hem och Mikael skulle kolla in de nya sakerna så upptäkte han att den svenska vertionen inte hade samma laddningsutag som den kinesiska. Stefan kom på kvällen och även han så några väl valda ord om hur korkade de kan vara som gör olika laddnings utag i samma mobil.
Så igår söndags åkte vi åter till Grand Gateway för att förska lämna tillbaka laddarna. Den killen som vi handlade av kunde inte engelska idag heller (alltså hade inget under skett under natten), så vi fick leta upp en engelsktalande tolk. Försäljaren ville plugga in laddaren i mobilen men det fick han inte för Mikael för han ville inte tvinga in fel laddare i sin nya mobil och därmed skada sin nya mobil. Men till sist visade försäljaren att laddaren visst passade även i den svenka vertionen.
Jag bara skrattade och så gick vi till bilen.
Undra vad den kinesika killen trodde om oss två stora vita människor som inte ens fattade att man kunde använda den laddaren i den mobilen?

Kommentarer
Postat av: Klara

Hej!

Här hemma är det som vanligt, mamma och pappa målar och donar för fullt... Idag har jag vart och tagit foto till mitt pass, så snart har jag ett det med, sen är det bara att vänta på att mamma boka flyget ner till kinaland så jag kan hälsa på dig kompis!!!

Jag och mamma hade oxå toppendagar när du var här!!!



Kramar Klara

2008-08-18 @ 20:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0