Åter i Kina

Man längtade så efter Mikael men ändå var det jobbit att skiljas från pappa och mamma. Mamma var snäll att köra mig till tåget i Alvestad för att sedan ta mig till Köpenhamn. Köpenhamn vidare till Frankfurt och sedan Shanghai. Vi börja lära oss den rutten nu.
Tyvärr så klappade min mobil ihop så ja kunde inte kominusera med Mikael om hur allt gick och så.  Mitt abonemang ska bli kontantkort men det om ett par dagar men tydligen skedde det lite tidigare än planerat och inte fanns det några pengar på det inte. Mikael skulle hämta mig vid flyget men vad skulle vi göra om han inte stod där vid utgången och jag som inte kunde ringa? Ingen lysande sits, men efter att ha tagit mig igenom passkontrollen, fått ut väskan och igenon tullens säkerhetskontroll stod han där! Det var skönt!
På vägen hem så handlade vi lite, men gu vilken hetta jag har kommit till! Man blev genomsvettig man bara lämnade bilen för ett par minuter. Och när man åter var i bilen så var den som en bastu.
Nu sitter vi på balkongen och det har precis slutat att oska och blixtra. Snudd på lite läskigt när det är så nära som det var nu nyss.
Jag hade med mig ner en ny mobil till Mikael som Robban fixat åt honom, så han sitter helt hängiven  av denna nya teknikpryl här bredvid.


Kommentarer
Postat av: Robban

Kontantkort en vecka förtidigt, synd att det sammanföll med din resa till Shanghai. Har satt in pengar så att du kan kommunicera med världen. Är Mikael nöjd fortfarande?

2008-08-15 @ 19:04:28
Postat av: mamma

Skönt att Mikael fått en ny leksak ! och sitt i er värme o tänk på våra ELVA grader.

2008-08-18 @ 00:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0