Toaletter

De ofentliga toaletterna är en sak för sig!
I vår lägenhet så är det ju som hemma i Sverige, rena fina och man kan sitta på dem.
De ofentliga är av skiftande karaktär, det tog inte många besök innan man uppskattade stå-toaletterna.
Varför: många kineser tänker nog inte på att efter dem så kommer det en ny besökare och vill besöka en någorlunda trevlig toa. Visst, hemma kan de ofentliga toaletterna ha skiftande renlighets grad men här är alla mer eller mindre mega äckliga.
Är man ute en hel dag eller nära på det iaf så någon gång under dagen så måste man även om man inte vill besöka toa enheten.
Då är det bra om det är stå toa för då är det bara skorna som kommer i kontakt med det smutsiga och inte min lilla rumpa. Men så kan man oxå hamna på ränn toan, det är en ränna men får gränsla, det är verkligen budjet varianten.
Första gången jag hamnade på en sådan  hade jag turen att gå in i det första båset, upptäckte snart att när någon spolar är det att föredara att vara på den första toan, annars är det bara till att blunda till allt har passerat. Se till att man gör sitt behov snabbt och kvickt och gå där i från så fort som möjligt.
Så nästa gång jag betalar 5 kr hemma för att gå på toa ska jag betala och le!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, intressant det dar med toaletter utomlands. Bor sjalv utomlands och vet att det kan vara lite si o sa med offentliga toaletter, vi har ocksa "sta upp" toaletter, dar man far sitta pa huk over ett hal i golvet typ :P Kul blogg :)

2008-04-15 @ 04:01:51
URL: http://taboush.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0