Tjejkväll

I onsdags kväll hade swedladies tjejkväll på Zapatas som är en resturang på den stora bargatan här i stan. Vi träffades 20.30, jag och många andra droppade in några minuter efter utsatt tid, men det gjorde absolut inget.
Det var gartis magaritas fram till 23.00, det smakade som isig smoothi och var lika strakt som saft. Men efter att ha druckigt tillräckligt många så mådde man som en kung på dansgolvet där det spelades 80-tals låtar för fulla muggar. Träffade två nya tjejer, den ena kom samtidigt som jag, den andre har jobbat här sedan i augusti men reste och jobbade så mycket så hon var som ny inflyttad hon med. Nu har hon sagt upp sig och lever samma glassiga liv som vi andra två. Vi drog oss från Zapatas högljudda lokaler och gick in och satte oss i grannhuset som erbjöd en tystare miljö, pratvänlig miljö. Där satt vi, jag (bondtösen som gillar att pysslar), en arskitekt och en IT chef. Blandad kompott, men kul hade vi! Vi fick lämna stället lite efter 01.00 för då stängde de, annars hade vi nog suttit där ett bra tag till.
Mikael den stackarn bara jobbar! Inte konstigt att han har haft ont i magen nu ett par dagar när han bara jobbar och hur mycket han än jobbar så har han en massa kvar.
Till helgen kommer hela kontors gänget in till stan och ska ha kick off, då får även lilla jag följa med. Då får vi hoppas att alla ha kul och får nya krafter till nästa vecka då de åter får jobba häcken av sig. Medans jag har det ofärskämt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0