Åka till Turkiet och Hem

Packa, stryka och fundera ut om det är något man kan utesluta från packningen så att vikten stämmer överens med lagen.
Vi åker på torsdag f.m. (Kinesisk tid) och anländer till G-borg vid midnatt (svensk tid). Får transport hem av en ny tränad ambulans chafför, Nicke tränade körteknik förra veckan så säkert som man kommer att åka då, har vi inte gjort på tre månader.
På lördag morgon vid sju tiden flyter vi mot Turkiet och varmen, bara det är bra väder. För nu är vi trötta på grått väder och + 18 grader.
Väl i Turkiet är det sol, bad, äta och dricka gott, umgås med hela familjen Andersson och fira pappa Bengts 60 års dag. Hoppas att farfar och farmor släpper järngreppet om sina små ögonstenar (barnbarnen) och låter oss få leka hela veckan med dem nu när vi äntligen ska få träffa dem.
Sen ska Mikael till Lettland på affärsmöte, jobba i V-mo och träffa några kompisar innan han far tillbaka till kineserna. Jag blir hemma 1.5 vecka mer än han, ska jobba några dagar på Höganloft och träffa ännu fler kompiar. Mamma Astrid frågade häromdagen med ironisk röst hur jag ska klara av att jobba i fyra dagar nu när jag bara haft det bra i tre månader. Då svarade jag bestämt att det ska inte vara några problem, men jag kommer nog att få jäv....ont i fötterna, trött i ryggen och hjärnan kommer nog gå på högvarv. Få se om man lyckas plocka fram några recept ur hjärnbanken?
Fast igentligen så är vi inte i behov av att åka hem just nu,  vi har  så roligt här. Träffat endel roliga människor att umgås med, pärlgruppen och kulturgruppen hittar på en massa roliga saker och så upptäcker man ju staden. Antagligen så kommer man aldrig att upptäcka allt, hur mycket man än går och titta. Mikael jobbar mycket, men det verka ge resultat och då får han ny och ännu mer energi till jobbet och det är ju kul.
Men så skickade lillasyster Annie en bild på Elsa (familjen Natzéns hund som alla älskar) och då fick man allt lite hemlängtan. Pappa har berättat att lammningen är i full gång så man måste ju bort och titta på de små skuttande ulltussarna. Bara det att få gå ut i skogen och andas frisk luft, rena rama hälso resan blir det ju av det.
Måste ut i min "kolloni lått" och ränsa ogräs, kankse ska man ta och så några rader morötter, då är de nog ät bara när man åter kommer hem till sommaren (om man kan be mamma strö lite kärlek över dem medans man är borta?)
Det har ju varit någon sorts baby bomb hemma så man får ta bilen och susa runt och titta in de små liven, det är ju det som är bra med att besöka och titta. Få gosa lite och när de börja skrika kan man lungt lämna över dem till föräldrarna.
Strykjärnet har gått varmt idag, men nu är allt slätt och fint så nu får det ställas in i gadroben och jag ska fixa färdigt inför resan. Blommorna ska få lite ompyssling och så måste jag rensa ur kylen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0